Prosadit vlastní hudbu do Hollywoodu? Rozhovor s naším absolventem Eddy Jaworkem
- Zveřejnil (a) Musartedo
- Kategorie Blog, Music production, Studenty
- Date 4. 6. 2021
Prosadit vlastní hudbu do Hollywoodu je snem snad každého hudebního producenta, který se chce zabývat hudební tvorbou profesionálně. Přečtěte si zajímavý rozhovor s naším absolventem a hudebnim producentem Eddy Jaworkem, pro kterého se tento sen stal skutečností.
Jaký DAW software používáš a proč?
Používám FL Studio 20. Je to DAW, s kterým jsem začal od začátku a jsem s ním spokojenej do teď. Občas používám i Ableton, ale jen na pitching zvuků, který je v tomto špička.
Kolik času denně nebo za týden strávíš u počítače a zabýváš se hudbou?
Zatím se ještě hudbě nevěnuju na fulltime, takže se snažím věnovat co nejvíce volného času (cca 4 hodiny denně v týdnu, o víkendu cca 8 hodin). Občas je to složitější, jelikož mám víc aktivit, začal jsem chodit běhat a cvičit, snažím se věnovat také své přítelkyni a rád cestuju. Vždy si ale najdu čas na skládání, ať už na dovolené, nebo ve vlaku. I pouhá hodina tréninku a skládání mě může posunout o kousek dál.
Máš nějaký recept na to, jak se uplatnit jako skladatel filmové hudby?
Upřímně, se necítím úplně jako skladatel filmové hudby, mnohem více jsem se zaměřil na trailerovou hudbu, neboli upoutávky na filmy, nebo pc hry. Herní developeři mně u soudtracků většinou dávají trochu větší volnost, skládat hudbu která mě baví a to je kombinace elektronické hudby a akustických nástrojů, nebo orchestru, oproti právě filmové hudbě, která je trochu více konzervativní. Ale co mě opravdu baví je trailerová hudba, protože se tam můžete opravdu vyřádit, v traileru se většinou ukazují ty nejhlavnější, nebo nejakčnější části filmu/pc hry a můžete tak hudbu stupňovat z nějakého základu až do maxima.
Ale pokud se někdo chce uplatnit jako skladatel filmové hudby, začal bych tím, zkoušet si skládat hudbu do svých oblíbených scén z filmů a po získání nějakých zkušeností a sebevědomí, bych oslovil začínající filmaře, kteří originální soundtrack většinou uvítají.
Nejdůležitější je najít to, co člověka opravdu baví, najít si svůj styl hudby a v té se zlepšovat, být vytrvalej a trpělivej a hlavně se nevzdávat. Čím déle se člověk věnuje nějaké činnosti, nabírá zkušenosti a nebojí se s tím jít do světa, tak je jen otázka času kdy se váš cíl splní. Bylo by spíše divné kdyby se to nepovedlo
Jak vypadala tvoje práce s remixem (má nějaký název) a jak se ti jej podařilo prosadit až do Hollywoodu?
Ze začátku to byla docela sranda
Napsal mi editor z labelu, že dostali nabídku na tvorbu custom hudby do novýho hollywoodskýho traileru a že je to můj styl. Byl to remix na song od Amy Winehouse, což asi není první track, co vás napadne k traileru na akční film
Dostal jsem instrukce a dozvěděl sem se, že na celej track mám 3 dny. Po nějaké chvíli jsem si uvědomil, že to nemám šanci stihnout, tak jsem oslovil partu skladatelů s kterou spolupracuju (Tomáš Oliva, Martin Hataš a Ján Kuba). No a pak po 3 dnech krve, potu a slz jsme nakonec track dokončili a editor část do traileru na film The Pretégé použil
Co bys vzkázal začínajícím producentům?
Makejte